ANUNȚ
Direcția de Sănătate Publică a Județului Cluj organizează
concurs de promovare pentru ocuparea funcției publice de conducere de șef
serviciu la Serviciul Control în Sănătate Publică
În baza excepțiilor prevăzute de art.
VII,
alin. (3), lit. a) ORDONANŢĂ DE URGENŢĂ Nr.
156/2024 privind unele măsuri
fiscal-bugetare în domeniul cheltuielilor publice pentru fundamentarea
bugetului general consolidat pe anul 2025, pentru modificarea şi
completarea
unor acte normative, precum şi pentru prorogarea unor termene și în
conformitgate cu prevederile Anexei 10 din OUG nr. 57/2019 privind
Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare,
Durata normală a timpului de muncă este de
8 ore/zi, 40 ore/săptămână;
Calendarul concursului:
Depunerea dosarelor: 08.09.2025-29.09.2025
Verificarea eligibilității
candidaților : 29.09.2025-03.10.2025
Proba scrisă a concursului de promovare se va desfășura în
data de 08.10.2025, ora 12:00 la sediul instituției din Cluj-Napoca,
str. Constanța nr. 5, etajul I.
Interviul: 15.10.2025
Afișarea rezultatelor finale: 21.10.2025
Condiţiile de participare : Pentru a participa la concursul de promovare într-o funcţie publică de
conducere vacantă, funcţionarii publici trebuie să îndeplinească cumulativ
următoarele condiţii: a) să
fie numiţi într-o funcţie publică din clasa I; b) să
îndeplinească condiţiile minime de vechime în specialitate, respectiv 5 ani în
specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei publice, pentru ocuparea
funcţiilor publice de conducere de şef serviciu; c) să
îndeplinească condiţiile specifice de studii și vechime pentru ocuparea
funcţiei publice prevăzute în fişa postului, respectiv studii universitare de
licenţă absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă în ramura de știință:
medicină, domeniu de licență: sănătate, specializarea: medicină; d) să
fie absolvenţi cu diplomă ai studiilor universitare de master în domeniul administraţiei
publice, management sau în specialitatea studiilor necesare ocupării funcţiei
publice sau cu diplomă echivalentă conform prevederilor art. 57 alin.
(2) din Legea nr. 199/2023; e) să nu
aibă o sancţiune disciplinară neradiată în condiţiile prezentului cod. f) să dețină certificat de medic specialist/primar într-una din
specialitățile igienă, epidemiologie sau sănătate publică și management. Competențe
specifice:- competențe
digitale – utilizarea suitei MsOffice – nivel utilizator mediu – dovedite
prin documente care atestă dobândirea acestor competențe.
NOTĂ: 1.Competenţele generale se consideră a fi
îndeplinite de către funcţionarii publici care la data depunerii dosarului de
concurs se află în una dintre următoarele situaţii: a) ocupă
o funcţie publică de conducere de acelaşi nivel sau o funcţie publică de
conducere de nivel superior celei pentru care candidează; b) au
ocupat pentru o perioadă de minimum 3 ani o funcţie publică de conducere de
acelaşi nivel şi/sau o funcţie publică de conducere de nivel superior celei
pentru care candidează. 2.Funcţionarii publici care nu se află în aceste situaţii
dovedesc îndeplinirea competenţelor generale prin promovarea unei probe de
testare avansată organizată de Agenţia Naţională a Funcţionarilor Publici.
Inscrierea
la concursul de promovare: Dosarele
de concurs se vor depune la Direcția de Sănătate Publică a Județului Cluj –
Compartimentul RUNOS – Cluj-Napoca, str. Constanța nr. 5, etajul I, Camera 108,
sau prin e-mail la adresa : runos@dspcluj.ro în perioada : 08.09.2025-29.09.2025,
inclusiv.
Dosarele de concurs vor
conține următoarele documente: a)
formularul de înscriere; - Model b)
curriculum vitae, modelul comun european; c)
copia cărţii de identitate și al altor certificate/documente care atestă
schimbarea numelui; d)
copii ale diplomelor de studii, certificatelor şi altor documente care atestă
efectuarea unor specializări şi perfecţionări și dobândirea competențelor
digitale; e)
copie a diplomei de master în domeniul administraţiei publice, management ori
în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei publice, după caz, în
situaţia în care diploma de absolvire sau de licenţă a candidatului nu este
echivalentă cu diploma de studii universitare de master în specialitate,
conform prevederilor art. 57 alin. (2) din Legea nr. 199/2023, cu modificările
şi completările ulterioare; f)
copia carnetului de muncă şi a adeverinţei eliberate de angajator pentru
perioada lucrată, care să ateste vechimea în muncă şi în specialitatea
studiilor solicitate pentru ocuparea postului/funcţiei sau pentru exercitarea
profesiei. Adeverinţele care au un alt format decât cel modelul orientativ pus
la dispoziția candidaților, trebuie să cuprindă elemente similare acestuia din
care să rezulte cel puţin următoarele informaţii: funcţia/funcţiile
ocupată/ocupate, nivelul studiilor solicitate pentru ocuparea
acesteia/acestora, temeiul legal al desfăşurării activităţii, vechimea în muncă
acumulată, precum şi vechimea în specialitatea studiilor. - Model adeverinta vechime in munca si specialitate g)
cazierul administrativ.
Coordonate de contact pentru primirea dosarelor de
concurs:
- Baga
Eva-Hainalka – consilier superior – telefon: 0264532325, e-mail:
runos@dspcluj.ro
- Ciurtin Raluca –
consilier superior – telefon: 0264532325, e-mail: runos@dspcluj.ro
Bibliografia și tematica :
1. Legea nr.
95/2006,*** Republicată, privind reforma în domeniul sănătăţii
Tematica: Titlul I,
Capitolul IV – Inspecția sanitară de stat
2. Ordinul MS nr. 6161/2024 privind aprobarea Regulamentului
de organizare şi funcţionare a direcţiilor de sănătate publică judeţene şi a
municipiului Bucureşti, cu modificările și completările ulterioare
Tematica: - integral
3. Ordinul MS nr.
1757/2025 pentru aprobarea Normelor privind organizarea şi funcţionarea
activităţii de inspecţie sanitară de stat
Tematica: - integral
4. Ordinul MS nr.
119/2014 pentru aprobarea Normelor de igienă şi sănătate publică privind mediul
de viaţă al populaţiei, cu modificările și completările ulterioare
Tematica: - integral
5. HGR nr. 857/2011 privind stabilirea şi sancţionarea contravenţiilor la
normele din domeniul sănătăţii publice
Tematica: - integral
Atribuţiile postului: a)
organizează şi implementează activitatea de control în sănătate publică la
nivel judeţean b) propune directorului executiv lista
persoanelor care urmează a fi împuternicite pentru desfăşurarea activităţii de
control în sănătate publică, în vederea aprobării de către ministrul sănătăţii; c) elaborează planul tematic anual al
activităţii de control în sănătate publică la nivel judeţean d) stabileşte şi aplică măsurile necesare
pentru îmbunătăţirea activităţii de control în sănătate publică la nivel
judeţean;e) constată şi sancţionează contravenţiile
la normele igienico-sanitare, la normele de prevenire şi combatere a bolilor
transmisibile şi infecţiilor asociate asistenţei medicale, respectiv bolilor
profesionale, la nivel judeţean; f) evaluează periodic performanţele
profesionale pentru personalul din subordine şi acordă calificativul anual; g) facilitează formarea şi perfecţionarea
profesională a inspectorilor la nivel judeţean; h) analizează măsurile propuse de
inspectorii sanitari din subordine şi emite documentele de autoritate sanitară:
decizii de interzicere a activităţii, respectiv decizii de suspendare a
activităţii, informarea altor instituţii publice abilitate; i) notifică Institutul Naţional de Sănătate
Publică asupra constatării neconformităţilor cu legislaţia în vigoare pentru
produsele avizate/notificate de către aceste instituţii, în vederea luării
măsurilor legale în vigoare j) participă în echipele de inspecţie şi
control în sănătate publică iniţiate de către Ministerul Sănătăţii şi de către
alte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale şi locale; k) informează opinia publică cu privire la
rezultatele activităţilor de control în sănătatea publică, conform legii.
|