Direcţia de Sănătate Publică a Judeţului Cluj
Acasă Anunturi despre examene si concursuri nationale, de recrutare, de promovare

08 septembrie 20215

ANUNȚ

Direcția de Sănătate Publică a Județului Cluj organizează concurs de promovare pentru ocuparea funcției publice de conducere de șef serviciu la Serviciul Control în Sănătate Publică

         
 În baza excepțiilor prevăzute de art. VII, alin. (3), lit. a) ORDONANŢĂ DE URGENŢĂ  Nr. 156/2024 privind unele măsuri fiscal-bugetare în domeniul cheltuielilor publice pentru fundamentarea bugetului general consolidat pe anul 2025, pentru modificarea şi completarea unor acte normative, precum şi pentru prorogarea unor termene și în conformitgate cu prevederile Anexei 10 din OUG nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare,

Durata normală a timpului de muncă este de 8 ore/zi, 40 ore/săptămână;

 
Calendarul concursului:

Depunerea dosarelor: 08.09.2025-29.09.2025

Verificarea eligibilității candidaților : 29.09.2025-03.10.2025

Proba scrisă a concursului de promovare se va desfășura în data de 08.10.2025, ora 12:00 la sediul instituției din Cluj-Napoca, str. Constanța nr. 5, etajul I.

Interviul: 15.10.2025

Afișarea rezultatelor finale: 21.10.2025

 Condiţiile de participare :
Pentru a participa la concursul de promovare într-o funcţie publică de conducere vacantă, funcţionarii publici trebuie să îndeplinească cumulativ următoarele condiţii:
    a) să fie numiţi într-o funcţie publică din clasa I;
    b) să îndeplinească condiţiile minime de vechime în specialitate, respectiv 5 ani în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei publice, pentru ocuparea funcţiilor publice de conducere de şef serviciu;
    c) să îndeplinească condiţiile specifice de studii și vechime pentru ocuparea funcţiei publice prevăzute în fişa postului, respectiv studii universitare de licenţă absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă în ramura de știință: medicină, domeniu de licență: sănătate, specializarea: medicină;
    d) să fie absolvenţi cu diplomă ai studiilor universitare de master în domeniul administraţiei publice, management sau în specialitatea studiilor necesare ocupării funcţiei publice sau cu diplomă echivalentă conform prevederilor art. 57 alin. (2) din Legea nr. 199/2023;
    e) să nu aibă o sancţiune disciplinară neradiată în condiţiile prezentului cod.
f) să dețină certificat de medic specialist/primar într-una din specialitățile igienă, epidemiologie sau sănătate publică și management. 
         
Competențe specifice:-  competențe digitale – utilizarea suitei MsOffice – nivel utilizator mediu – dovedite prin documente care atestă dobândirea acestor competențe.

           NOTĂ:
1.Competenţele generale se consideră a fi îndeplinite de către funcţionarii publici care la data depunerii dosarului de concurs se află în una dintre următoarele situaţii:
    a) ocupă o funcţie publică de conducere de acelaşi nivel sau o funcţie publică de conducere de nivel superior celei pentru care candidează;
    b) au ocupat pentru o perioadă de minimum 3 ani o funcţie publică de conducere de acelaşi nivel şi/sau o funcţie publică de conducere de nivel superior celei pentru care candidează.
2.Funcţionarii publici care nu se află în aceste situaţii dovedesc îndeplinirea competenţelor generale prin promovarea unei probe de testare avansată organizată de Agenţia Naţională a Funcţionarilor Publici.

           Inscrierea la concursul de promovare:
          Dosarele de concurs se vor depune la Direcția de Sănătate Publică a Județului Cluj – Compartimentul RUNOS – Cluj-Napoca, str. Constanța nr. 5, etajul I, Camera 108, sau prin e-mail la adresa : runos@dspcluj.ro  în perioada : 08.09.2025-29.09.2025, inclusiv.

 

     Dosarele de concurs vor conține următoarele documente:
          a) formularul de înscriere; - Model
          b) curriculum vitae, modelul comun european;
          c) copia cărţii de identitate și al altor certificate/documente care atestă schimbarea numelui;
       d) copii ale diplomelor de studii, certificatelor şi altor documente care atestă efectuarea unor specializări şi perfecţionări și dobândirea competențelor digitale;
          e) copie a diplomei de master în domeniul administraţiei publice, management ori în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei publice, după caz, în situaţia în care diploma de absolvire sau de licenţă a candidatului nu este echivalentă cu diploma de studii universitare de master în specialitate, conform prevederilor art. 57 alin. (2) din Legea nr. 199/2023, cu modificările şi completările ulterioare;
          f) copia carnetului de muncă şi a adeverinţei eliberate de angajator pentru perioada lucrată, care să ateste vechimea în muncă şi în specialitatea studiilor solicitate pentru ocuparea postului/funcţiei sau pentru exercitarea profesiei. Adeverinţele care au un alt format decât cel modelul orientativ pus la dispoziția candidaților, trebuie să cuprindă elemente similare acestuia din care să rezulte cel puţin următoarele informaţii: funcţia/funcţiile ocupată/ocupate, nivelul studiilor solicitate pentru ocuparea acesteia/acestora, temeiul legal al desfăşurării activităţii, vechimea în muncă acumulată, precum şi vechimea în specialitatea studiilor. - Model adeverinta vechime in munca si specialitate
          g) cazierul administrativ.

 

Coordonate de contact pentru primirea dosarelor de concurs:

-      Baga Eva-Hainalka – consilier superior – telefon: 0264532325, e-mail: runos@dspcluj.ro

-      Ciurtin Raluca – consilier superior – telefon: 0264532325, e-mail: runos@dspcluj.ro

   Bibliografia și tematica :

1.    Legea nr. 95/2006,*** Republicată, privind reforma în domeniul sănătăţii

Tematica: Titlul I, Capitolul IV – Inspecția sanitară de stat

2.    Ordinul MS  nr. 6161/2024 privind aprobarea Regulamentului de organizare şi funcţionare a direcţiilor de sănătate publică judeţene şi a municipiului Bucureşti, cu modificările și completările ulterioare

Tematica: - integral

3.    Ordinul MS nr. 1757/2025 pentru aprobarea Normelor privind organizarea şi funcţionarea activităţii de inspecţie sanitară de stat

Tematica: - integral 

4.    Ordinul MS nr. 119/2014 pentru aprobarea Normelor de igienă şi sănătate publică privind mediul de viaţă al populaţiei, cu modificările și completările ulterioare

Tematica: - integral 

5.    HGR nr. 857/2011 privind stabilirea şi sancţionarea contravenţiilor la normele din domeniul sănătăţii publice

Tematica: - integral

 
Atribuţiile postului:
a) organizează şi implementează activitatea de control în sănătate publică la nivel judeţean 
 b) propune directorului executiv lista persoanelor care urmează a fi împuternicite pentru desfăşurarea activităţii de control în sănătate publică, în vederea aprobării de către ministrul sănătăţii;
c) elaborează planul tematic anual al activităţii de control în sănătate publică la nivel judeţean
d) stabileşte şi aplică măsurile necesare pentru îmbunătăţirea activităţii de control în sănătate publică la nivel judeţean;e) constată şi sancţionează contravenţiile la normele igienico-sanitare, la normele de prevenire şi combatere a bolilor transmisibile şi infecţiilor asociate asistenţei medicale, respectiv bolilor profesionale, la nivel judeţean;
f) evaluează periodic performanţele profesionale pentru personalul din subordine şi acordă calificativul anual;
g) facilitează formarea şi perfecţionarea profesională a inspectorilor la nivel judeţean;
h) analizează măsurile propuse de inspectorii sanitari din subordine şi emite documentele de autoritate sanitară: decizii de interzicere a activităţii, respectiv decizii de suspendare a activităţii, informarea altor instituţii publice abilitate;
i) notifică Institutul Naţional de Sănătate Publică asupra constatării neconformităţilor cu legislaţia în vigoare pentru produsele avizate/notificate de către aceste instituţii, în vederea luării măsurilor legale în vigoare
j) participă în echipele de inspecţie şi control în sănătate publică iniţiate de către Ministerul Sănătăţii şi de către alte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale şi locale;
k) informează opinia publică cu privire la rezultatele activităţilor de control în sănătatea publică, conform legii.

27 august 2025

EXAMEN PENTRU OBȚINEREA TITLULUI DE MEDIC, MEDIC STOMATOLOG, FARMACIST SPECIALIST - SESIUNEA 16 octombrie – 14 noiembrie 2025 -

Ministerul Sănătăţii  organizează în perioada 16 octombrie – 14 noiembrie 2025 sesiune de examen pentru obţinerea titlului de medic/medic stomatolog/farmacist specialist. Examenele se vor desfășura cu respectarea prevederilor Ordonanţei Guvernului nr.18/2009 privind organizarea şi finanţarea rezidențiatului, aprobată prin Legea 103/2012, cu modificările și completările ulterioare, și ale ordinului comun al MSP și MECT nr. 1141/1386/2007 privind modul de efectuare a pregătirii prin rezidențiat în specialitățile prevăzute de Nomenclatorul specialităților medicale, medico-dentare și farmaceutice pentru rețeaua de asistență medicală, cu modificările și completările ulterioare.

        ÎNSCRIERI:

Candidații pot depune personal dosarele de înscriere la Direcția  de Sănătate Publică a Județului Cluj în perioada 01 septembrie – 19 septembrie 2025, inclusiv sau le pot transmite, în aceeași perioadă, prin servicii poștale de curierat, pe propria răspundere, având dovada expedierii acestora în termenul menționat.

Depunerea dosarelor la DSP Cluj se va face la camera 107, etajul I, în următorul program:

Luni - Joi: orele 9:00 – 15:00

Vineri: orele 9:00-13:00

Dosarele transmise la DSP Cluj prin servicii poștale de curierat se expediază la adresa de corespondență: DIRECȚIA DE SĂNĂTATE PUBLICĂ A JUDEȚULUI CLUJ, Județul Cluj, Localitatea Cluj-Napoca, Cod poștal 400158, Strada Constanța nr. 5.

Pe dosarul de înscriere se va scrie:
- numele și prenumele candidatului;
- specialitatea;
- centrul de susținere a examenului;
- sesiunea 16 octombrie – 14 noiembrie 2025.

Publicatie de examen
Cerere de înscriere
Model adeverinta _Anexa 2
Model adeverinta _Anexa 3
Declaratie
Model recomandare coordonator
11 august 2025

EXAMEN PENTRU OBȚINEREA TITLULUI DE MEDIC SPECIALIST ÎN SPECIALITATEA ANESTEZIE ȘI TERAPIE INTENSIVĂ

 - SESIUNEA 13 septembrie – 14 noiembrie 2025, SIMULTAN CU EXAMENUL EDA

 Ministerul Sănătăţii  organizează în perioada 13 septembrie – 14 noiembrie 2025 sesiune de examen pentru obţinerea titlului de medic specialist în specialitatea Anestezie şi Terapie intensivă, simultan cu examenul EDA, pentru medicii care finalizează pregătirea în specialitate până la data de 13 septembrie 2025. Examenele se vor desfășura cu respectarea prevederilor Ordonanţei Guvernului nr.18/2009 privind organizarea şi finanţarea rezidențiatului, aprobată prin Legea 103/2012, cu modificările și completările ulterioare.

        ÎNSCRIERI:

Candidații pot depune personal dosarele de înscriere sau le pot transmite prin servicii poștale de curierat la Direcția  de Sănătate Publică a Județului Cluj în perioada 11 august – 25 august 2025, inclusiv.

Depunerea dosarelor la DSP Cluj se va face la camera 107, etajul I, în următorul program:

Luni - Joi: orele 9:00 – 15:00

Vineri: orele 9:00-13:00

Dosarele transmise la DSP Cluj prin servicii poștale de curierat se expediază la adresa de corespondență:  DIRECȚIA DE SĂNĂTATE PUBLICĂ A JUDEȚULUI CLUJ, Județul Cluj, Localitatea Cluj-Napoca, Cod poștal 400158, Strada Constanța nr. 5.

Pe dosarul de înscriere se va scrie:

- numele și prenumele candidatului;

- specialitatea;

- centrul de susținere a probelor clinice și practice;

- sesiunea 13 septembrie – 14 noiembrie 2025.

Publicatie
Cerere - Anexa 1
Adeverinta - Anexa 2
Adeverinta - Anexa 3
Declarație
Recomandare coordonator

ÎNAPOI LA ÎNCEPUTUL PAGINII

acasă © 2009 Direcţia de Sănătate Publică a Judeţului Cluj